Jak korzystać z systemu CheckMK?
Czym jest system CheckMK?
Bezpieczeństwo sieci komputerowej Twojej firmy polega nie tylko na zaopatrzeniu jej w zaporę sieciową, programy antywirusowe czy ich regularny update. Nie mniej istotną sprawą jest to, by zachować nieprzerwany monitoring wszystkich elementów wchodzących w skład sieci przedsiębiorstwa.
System CheckMK to narzędzie, które pozwala na prowadzenie kompleksowych działań kontrolnych. Check MK daje szerokie możliwości działania w postaci:
- zdalnego monitorowania urządzeń sieciowych,
- określania stanu urządzeń wykorzystujących agenty, protokół, ICMP(Internet Control Message Protocol), SNMP (Simple Network Management Protocol),
- przedstawiania w jednym miejscu informacji dotyczących różnych parametrów (na przykład wydajność maszyn).
Zalety korzystania z systemu CheckMK
Dlaczego warto zainwestować w system CheckMK? System CheckMK to przede wszystkim inwestycja w bezpieczeństwo przedsiębiorstwa, którego proces wytwarzania produktów jest, ściśle zależy od nieprzerwanego funkcjonowania linii produkcyjnych oraz działających w ich obrębie maszyn. Dzięki temu, że system działa w czasie rzeczywistym, zyskujemy stały dostęp do wszystkich elementów sieci. Manualne kontrole odchodzą do przeszłości – skracamy czas reakcji na ewentualne nieprawidłowości, które mogłyby doprowadzić do przerwania produkcji. Bonusem jest to, że informacja o problemie trafia do administratora wyjątkowo szybko. W jaki sposób system przesyła komunikat o usterce? CheckMK wykorzystuje do tego wskazany adres e-mail oraz telefon. Jednocześnie należy wspomnieć, że CheckMK nie obciąża w znaczny sposób infrastruktury komputerowej przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, pozwala zachować urządzeniom potencjał operacyjny.
CheckMK działa na licencji OpenSource. Licencja tego typu zapewnia możliwość dostosowywania systemu do wymagań przedsiębiorstwa. Co więcej, stwarza także okazję do dzielenia się zmodyfikowaną przez nas wersją programu. Możemy mieć pewność, że CheckMK dotrzyma nam kroku nawet dynamicznie rozwijającym się firmom!
Więcej o zaletach korzystania z systemu CheckMK przeczytasz tutaj.
Czy system CheckMK zastąpi informatyka?
System CheckMK jest znaczącym supportem dla Działu Informatycznego w naszej firmie. W jaki sposób CheckMK pomoże skutecznie działać administratorom sieci? Przede wszystkim ułatwia on prowadzenie codziennego controllingu, skraca czas potrzebny na znalezienie i naprawienie awarii. Zaoszczędzony czas administrator może poświęcić na inne, równie istotne dla działania przedsiębiorstwa sprawy.
Jak poruszać się w systemie CheckMK?
CheckMK stworzony został w taki sposób, aby nie tylko maksymalnie ułatwić działania diagnostyczne sieci, ale również zachować jakość działania poszczególnych części sieci firmowej. Za jedno z największych ułatwień dostępu należy uznać jego przejrzysty interfejs. Panel startowy systemu wyróżnia się funkcjonalnością, dzięki czemu już od pierwszych chwil pozwala na poruszanie się w sposób jak najbardziej intuicyjny.
- Jak zainstalować system CheckMK?
System możemy pobrać ze strony internetowej producenta albo skorzystać z pomocy specjalistów Nomino, którzy pomogą dobrać wersję programu pasującą do potrzeb naszej firmy.
Po pobraniu należy zgodnie z zaleceniami pojawiającymi się na ekranie. Pamiętaj o utworzeniu wersji testowej oraz zmianie hasła wygenerowanego automatycznie!
Podczas pierwszego użycia systemu CheckMK konieczna będzie konfiguracja, która pozwoli na prowadzenie monitoringu poprzez „Agentów”.
W przypadku szczegółowych pytań na temat procesu pierwszego uruchomienia systemu polecamy bezpośredni kontakt ze specjalistami Nomino!
- Podstawowa topografia programu CheckMK
Interfejs systemu składa się z 3 najważniejszych części.
Pierwszą z nich – stroną startową programu – jest Dashboard. Jest to główne centrum dowodzenia, w którym przedstawione zostają skrócone raporty z poszczególnych sekcji programu. System daje możliwość dostosowania głównego dashboarda do preferencji użytkownika dzięki udostępnieniu wielu widgetów. Tylko od użytkownika zależy, czy pierwszą rzeczą, jaką zobaczymy po otwarciu systemu, będzie raport problemów, a może liczne statystyki?
Za drugą część można uznać nawigację, a ostatnią – pulpit z przeglądem na przykład najczęściej przeglądanych. W nawigacji dostępne będą wszelkie informacje dotyczące monitorowanych elementów. Na pasku bocznym znajdziesz z kolei dane dot. hostów.
Oprócz strony startowej system wyposażony został w menu, które systematyzuje zasoby oprogramowania według konkretnych zastosowań. To w zakładkach menu znajdziemy szczegółowe dane zbierane przez system. Zachęcamy do samodzielnego poznawania systemu oraz jego możliwości!