GLPI – Profile

Profile to nieodłączony element każdego systemu. Dzięki nim możesz nadawać uprawnienia użytkownikom oraz zabezpieczać i izolować dane.

W GLPI użytkownicy mogą posiadać kilka profili, dzięki czemu konkretny użytkownik może pracować w ramach kilku (np. przypisanych do różnych jednostek).

Domyślnie w GLPI mamy 7 profili, są to:

  1. Samoobsługa
  2. Obserwator
  3. Obsługa klienta
  4. Technik
  5. Supervisor
  6. Admin
  7. Super-Admin

Po utworzeniu profili masz możliwość ustalenia uprawnień do różnych funkcji GLPI. Uprawnienia standardowe, które możemy nadać to m.in. : „Odczyt” „Aktualizacja” „Stwórz” „Usuń”.

Aktywacja uprawnień jest bardzo prosta, wystarczy zaznaczyć odpowiednie pole i na odwrót, aby usunąć uprawnienie należy odznaczyć pole. Dzięki tym opcjom mamy kontrolę nad dostępami.

Profile w GLPI bardzo ułatwiają rozdzielenie prac i obowiązków Twoich pracowników. Ponadto pozwalają zabezpieczyć Twoje dane przed nieautoryzowanym dostępem.
Brzmi ciekawie? Skontaktuj się z nami i uporządkuj swoje zasoby 🙂

Scroll to Top