Program Comarch ERP Optima jest skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw z każdej branży. Obsługuje różne obszary działalności firmy, dzięki zintegrowanym modułom, które pracują w tej samej bazie danych. Dzięki temu system Comarch ERP Optima pozwala na kompleksowe analizowanie danych, co z kolei pozwala na obserwowanie wszystkich procesów i trendów zachodzących w przedsiębiorstwie.
Obsługa podstawowych procesów z Comarch ERP Optima
System całościowo wspiera wszystkie procesy działalności przedsiębiorstwa. Za każdą funkcjonalność odpowiada osobny moduł, dzięki czemu program jest przejrzysty i elastyczny. Klient sam decyduje, z których modułów, a tym samym funkcjonalności chce korzystać. Wszystkie moduły harmonijnie współpracują ze sobą dzięki jednej bazie danych. Wartością dodatnią do tego rozwiązania jest fakt, że w sytuacji gdy klient chce rozszerzyć system o dodatkowe funkcje w każdym momencie jest możliwa rozbudowa.
Jak wykorzystywać Comarch ERP Optima ?
System jest dostępny w dwóch wersjach: stacjonarnej oraz usługowej. Pierwsza polega na instalacji programu na własnym sprzęcie komputerowym, natomiast druga na instalacji w infrastrukturze Comarch, do której Klienci logują się za pośrednictwem Internetu.
Comarch ERP Optima dostępna w chmurze jest obecnie najpopularniejszym modelem użytkowania aplikacji, co ogranicza koszty związane z inwestycjami w infrastrukturę IT oraz dzięki możliwości pracy z dowolnego miejsca.
Wdrożenie systemu ERP Optima
Każda firma ma swój własny wewnętrzny proces, nawet firmy działające w tej samej branży mają różne potrzeby i procedury dlatego przed wdrożeniem upewnimy się jakie funkcjonalności są potrzebne w firmie oraz czy system zostanie wdrożony w infrastrukturze firmy lub jako usługa chmurowa.
Z uwagi na to że każda organizacja potrzebuje innych funkcjonalności, niektóre wdrożenia są szybkie i nieskomplikowane, a w przypadku wielu modułów wymaga większej ilości zasobów. Przygotujemy indywidualny plan wdrożenia systemu dla firmy i podzielimy je na etapy po to, aby cały proces wdrożenia odbył się płynnie i nieinwazyjnie.
Ostatnim etapem jest szkolenie użytkowników. W zależności od zaawansowania systemu i dostępów pracowników, określimy i przygotujemy instrukcje lub kompleksowe szkolenia dla personelu.
Moduły i wybrane funkcje sysetemu Comarch ERP Optima:
KASA BANK
Przyjmowanie dowolnej formy płatności
Prowadzenie nieograniczonej ilości rachunków bankowych i kas
Rozliczanie dokumentów w wielu walutach
Automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w innych walutach
Rozliczanie delegacji zagranicznych i krajowych
Prowadzenie magazynu walut
FAKTURY
Tworzenie rejestru kontrahentów i usług
Wystawienie faktur sprzedaży i zakupu realizację transakcji w PLN oraz walutach obcych
Fiskalizacja sprzedaży dla osób fizycznych
Tworzenie dokumentów korygujących (korekty: wartościowe/cenowe, ilościowe, danych, VAT, zbiorczych lub rabatowych albo kursu walut)
Obsługa transakcji w złotówkach i w walutach obcych
Sprzedaż/zakup z różnorodnymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata)
HANDEL
Dowolne definiowanie wyglądu faktur i innych dokumentów magazynowych
Wystawianie praktycznie wszystkich możliwych dokumentów na magazynie
Prowadzenie nieograniczonej liczby magazynów
Współpraca z kasami fiskalnymi oraz drukarkami fiskalnymi, kolektorami danych, terminalami płatniczymi, czytnikami kodów i drukarkami etykiet
Dowolne definiowanie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO)
Weryfikacja kontrahentów w KRD
Integracja i wysyłka towarów kurierami np. DHL, Poczta Polska, DPD, Sendit
ZKSIĘGA PODATKOWA
Wprowadzania dokumentów do rejestrów vatowskich, księgowanie oraz prowadzenie ewidencji dodatkowej
Tworzenie zapisów w księdze przychodów i rozchodów
Prowadzenie ewidencji ryczałtowej
Ewidencja wynagrodzeń
Rozliczanie przebiegów pojazdów
Sporządzenie deklaracji podatkowych oraz wysyłkę do systemu e-Deklaracje
Rozliczanie VAT zarówno na zasadach ogólnych jak i metodą kasową
Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L
KSIĘGA HANDLOWA
Kreowanie okresów obrachunkowych firmy
Tworzenie zestawienia sald i obrotów za dowolne okresy oraz księgowań okresowych
Automatyczne księgowanie dokumentów oraz deklaracji za pomocą schematów księgowych
Stworzenie bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego
Rozliczanie podatku VAT zarówno na zasadach ogólnych jak i metodą kasową
Automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie
Księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów programu Comarch ERP Optima
KARDY I PŁACE
Elektroniczna teczka pracownika (E-Teczka)
Ewidencja pracowników z opcją odnotowania przebiegu zatrudnienia
Rozliczanie wypłat z uwzględnieniem czasu pracy i nieobecności, czasu pracy, dodatków oraz akordów
Import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny
Przygotowanie struktury podległościowej
Importowanie danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik
Zaciąganie e-zwolnień lekarskich
BAZA WIEDZY
Tworzenie zadań z możliwością przekierownia na pracowników
Rejestrowanie kontaktów z klientami
Możliwość tworzenia ofert handlowych
Możliwość generowania faktur cyklicznych
Obsługa firmowej skrzynki e-mail