Strona główna » Blog » 06 – Protokoły

Protokoły w GLPI:

Stosy (na pozór) zbędnej makulatury w firmie – czyli jak przenieść zarządzanie Protokołami do GLPI.

Protokoły wydania, zwrotu, wypożyczenia sprzętu. Indywidualnie – często ręcznie – wypełnianie dokumenty, które dla osoby je tworzącej wydają się być karą. Czy tak powinno być? Nie!
Dzięki twórcom dodatkowych wtyczek do GLPI, możemy za darmo korzystać z funkcjonalności pozwalającej przygotować gotowe protokoły kilkoma kliknięciami.

Wszystko co musi zrobić wydający, to:

  1. Przypisanie Użytkownika do elementów – co i tak jest obowiązkiem z racji trzymania porządku w zasobach,
  2. Zaznaczenie wydawanych/odbieranych elementów,
  3. Ewentualne dopisanie dodatkowych rzeczy,
  4. Kliknięcie Stwórz,

Gotowe – mamy przygotowany protokół z informacjami takimi jak: Data, Wydający, Przyjmujący, Numer seryjny sprzętu, Numer inwentarzowy czy Typ sprzętu.
Protokół zostaje automatycznie zapisany w bazie GLPI oraz podpięty pod elementy użytkownika.

Potrzebujemy podpis odbierającego? Żaden problem, protokół jest w formacie PDF także wydrukujemy go jednym skrótem klawiszowym z poziomu przeglądarki.
Jednak chcemy wysłać formularz mailem – również to nie problem. Wystarczy kliknąć przycisk „Wyślij” znajdujący się obok formularza, a system GLPI sam dostarczy wypełniony formularz Użytkownikowi.

Ważnym aspektem który powinieneś spełnić, jest posiadanie wszystkich wydawanych/przyjmowanych elementów w GLPI, np.: Komputer, Telefon, Monitor. Nie jest to koniecznie, gdyż możesz wpisywać ręcznie każdą pozycję, ale czy naprawdę nie chcesz prowadzić spisu urządzeń w swojej firmie?!

Wtyczka oferuje nam możliwości dodania nieskończonej ilości formularzy, ale także możliwość personalizowania każdego z osobna. Modyfikować możemy takie elementy jak: Logo, Nagłówek protokołu czy Treść. Dodatkowo wtyczka dodaje do GLPI własne uprawnienia dzięki którym zdecydujemy kto może tworzyć nowe szablony, a kto tworzyć nowe protokoły.

Wtyczka zintegrowana jest także z jednostkami dzięki czemu protokół zostanie przypisany zawsze do firmy, z której pochodzi użytkownik.

Nie trać czasu na ręczne wypisywanie protokołów i najważniejsze bądź ekologiczny, i nie marnuj papieru! 🙂

Brzmi ciekawie? Skontaktuj się z nami i uporządkuj swoje zasoby 🙂

Scroll to Top